Bol.com

BoekenBoeken

Lamsrack met salsa verde

Ik heb sinds kort het kookboek van Annabel Langbein en ik had nog lamsrack in de vriezer, dus bedacht dat ik dit wel kon maken. Ik kan alleen maar zeggen dat het hemels smaakt. De salsa verde is heerlijk. Er bij aten we gekookte aardappels met salsa verde en sperziebonen a la Judith.

Lamsrack met salsa verde
1 lamsrack
2 eetlepals salsa verde

Proef de salsa verde. Voor mij wat het zout en peperig genoeg, dus ik heb geen extra peper en zout op het lam gestrooid.
Doe het lamsrack in een diepvrieszak en doe de salsa verde erbij. Doe de zak dicht en kneed de salsa verde om het lam heen. Leg het op een bord en zet 12 uur in de koelkast. Haal het voor je het gaat gebruiken een half uur uit de koelkast om op kamertemperatuur te komen.
Verwarm de oven op 230 graden. Leg het lam in een ovenschaal en zet 16 tot 20 minuten in de oven voor de gewenste gaarheid.
Haal de schaal uit de oven en dek af met aluminiumfolie. Laat 10 minuten rusten.
Verdeel het lamsvlees in koteletten.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)