Bol.com

BoekenBoeken

Kerriesoep met kip, taugé, rijst en bosui


John had een uitje met zijn werk, dus ik moest heel alleen de hele dag doorbreken. Hij vertrok richting het station en een half uur later werd ik gebeld of ik hem met spoed naar Kadoelen kon brengen, want de trein reed niet. Ik had intussen voor deze soep de kippendijen in de bouillon gedaan en die waren aan het garen. Dus snel de pan uit en weg gerend. John was net op tijd bij de bus in Kadoelen en toen ik na een uur terug was, was de kip heel mooi gaar. De soep is heerlijk geworden en ziet er nog leuk uit ook. Ik heb er extra kurkuma in gedaan omdat mijn kerriepoeder niet heel overtuigend geel is.

Kerriesoep met kip, taugé, rijst en bosui
2 kippendijen zonder bot
1 halve ui, gesnipperd
1 liter verse kippenbouillon of een bouillonblokje
een eetlepel bloem
een eetlepel roomboter
scheut melk
1 theelepel kerriepoeder (voor mij deze keer bengaalse)
1 theelepel kurkuma (optioneel)
een handvol basmatirijst
twee handenvol taugé
4 bosuitjes
een scheutje gembersiroop

Breng de kippenbouillon aan de kook en doe hier de kip in en zet hem zacht en laat hem 20 tot 30 minuten garen.
Als de kip gaar is haal je hem uit de bouillon en haalt de bouillon van het vuur. Fruit nu in een andere pan de ui met het kerriepoeder en eventueel de kurkuma aan in de boter en voeg na een minuut of 2 de bloem toe en gaar de bloem even. Voeg nu de bouillon toe en roer alle klontjes eruit. Doe een handvol rijst in de soep en laat deze 10 minuten garen. Voeg een kleine scheutje gembersiroop toe en proef. Breng op smaak met zout en peper en eventueel een scheutje melk of kokosroom.
Trek de kip uit elkaar in repen en verdeel over de borden. Leg er ook wat taugé op en snij de bosui in ringen en leg deze er ook op. Schep er de soep bij.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)