Bol.com

BoekenBoeken

Romige zuurkool met zeebaars

Dit gerecht heb ik een keer bij mijn ouders gegeten en dat was heerlijk. Toen ik zeebaars bij de visboer meenam was het snel gekozen aangezien ik ook nog een grote pot zuurkool heb staan die goed is. En wat kan ik over de eigen zuurkool zeggen? Hij is heerlijk. Hij zal de komende tijd wel zuurder worden, maar dat kan hij aan.

Romige zuurkool met zeebaars
1 ui
1 theelepel suiker
400 gram zuurkool
4 theelepels paprikapoeder
100 ml slagroom
125 ml appelsap
400 gram zeebaarsfilet
2 eetlepels citroensap
125 ml creme fraiche

Snipper de ui en fruit aan in wat olie en voeg de suiker toe, laat dit een beetje karamelliseren. Voeg 2 theelepels paprikapoeder toe en laat kort meebakken. Voeg nu de zuurkool, slagroom en appelsap toe. Laat dit alles 20 minuten zachtjes stoven.
Verwarm de oven op 200 graden.
Druppel het citroensap over de vis. Vet een ovenschaal in met wat olie. Verdeel hier de zuurkool in. Leg hier de vis op. Mix de rest van de paprikapoeder door de creme fraiche en verdeel dit over de vis.
Zet de schotel 20 minuten in de oven.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)