Bol.com

BoekenBoeken

Romige vissoep

Ik ben gestopt met op mijn blog te posten wat we iedere week eten. Natuurlijk hou ik het nog wel bij, maar jullie lezen het niet meer. Ik probeer wel mijn verhaaltjes bij de recepten wat langer te maken en dat gaat langzamerhand beter en beter.
Ik was van plan gerookte makreel toe te voegen alleen was er iets fout gegaan bij de visboer en had ik een haring gekregen. Die heb ik er maar niet bij gedaan.  Verder had ik heerlijk zalmforel en ook nog een stukje gewone zalm. Uit de vriezer haalde ik een visfumet die ik enkele weken terug had gemaakt. Verder nog wat liefde toegevoegd en het werd een heerlijke soep. De visfumet is echt perfect en zorgt voor een superlekkere smaak.

Romige vissoep
1 zalmforel
200 gram zalm
1 ui
3 lenteuitjes
1 winterwortel
2 stengels bleekselderij
ca 400 ml visfond of als je hebt eigengemaakte visfumet
200 ml melk
een eetlepel bloem
spekblokjes

Breng de visfumet aan de kook, zet hem op een heel zacht vuur en leg de zalmforel erin. Laat deze 15 minuten staan. Haal dan de vis eruit en laat hem iets afkoelen. Haal daarna het vel eraf en pluk het vlees van de graat af.
Bak in een pan de spekjes, voeg de lenteuitjes, ui, winterwortel en bleekselderij toe en laat dit lekker zacht worden. Voeg dan de bloem toe en bak 2 minuten mee. Voeg nu de bouillon toe en daarna de melk tot je een mooie dikte qua soep hebt. Laat dit even lekker koken. Snij de zalm in stukken en voeg de zalm toe en laat dit 5 minuten garen. Doe wat van de zalmforel in en bord of kom. Schenk hier de soep bij.
Schep op en geniet!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)