Bol.com

BoekenBoeken

Foodblogswap: Notenrijst met groenten en gehaktballetjes

Deze maand mocht ik weer meedoen aan de foodblogswap. Ik mocht koken van Joan's Story. Ik had even wat moeite om iets te vinden, maar uiteindelijk werd het dus notenrijst met groenten. Ik heb het iets aangepast, want zonder vocht vindt ik rijst niet lekker, dus ik heb het aangepast door er een blik pomodorini doorheen te doen. We hebben gesmuld.
De vegetarische balletjes heb ik al eens geprobeerd en die vond ik echt niet lekker. Ik heb heerlijk scharrel lamsgehakt gebruikt.

Foodblogswap: Notenrijst met groenten en gehaktballetjes
1 courgette, in bokjes
1 doosje champignons, in vieren gesneden
1 grote ui, gesnipperd
een teentje knoflook, gesnipperd
200 gram lamsgehakt
1 blik pomodorini
1 cup basmatirijst
een handvol pompoenpitten, zonnebloempitten of pijnboompitten

Kruid het lamsgehakt naar keuze en maak hier balletjes van. Verhit olie in een wok of hapjespan en bak hier de balletjes aan. Haal ze uit de pan en zet ze even apart. Doe nu de knoflook en ui in de pan en fruit deze kort aan. Voeg de courgette en champignons toe en laat dit ook even meebakken. Voeg nu de balletjes weer toe en de pomodorini en laat dit geheel een minuut of 10 zachtjes pruttelen tot de balletjes gaar zijn. Kook ondertussen de  rijst volgens de verpakking of door een cup rijst met 2 cups heet water met wat zout aan de kook te brengen, dan het vuur superzacht te zetten. Deksel op de pan en 10 minuten zachtjes koken tot het water opgenomen is.
Meng de pitten door de saus en schep op.

Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)