Bol.com

BoekenBoeken

Speculaascake met appel

Ik had zin in cake en gelukkig is cake vrij makkelijk te maken. Nu had ik alleen niet zo'n zin in gewone cake. Toen ik in het kruiden kastje keek. Viel mijn oog op de speculaaspoeder. Ik had ook nog een appel over en zodoende werd het dit recept. Op de foto zit er geen bakpoeder door. Dat was ik vergeten, maar wil je een mooie luchtige cake zou ik het er toch door doen. Ik heb de cake gemaakt in een bakvorm van 20 bij 20 cm. Voor een gewone cakevorm zou ik van alles 200 gram nemen en 4 eieren.

Speculaascake met appel
150 gram bloem
150 gram suiker
150 gram zachte ongezouten roomboter
3 eieren
1 theelepel bakpoeder
2 theelepels speculaaskruiden
1 appel in plakjes

Verwarm de oven op 170 graden.
Klop de boter met de suiker luchtig. Meng de bakpoeder door de bloem. Voeg 2 eieren en 2/3 van de bloem toe aan het boter/suiker mengsel en meng dit goed. Voeg dan rest van de bloem en het ei toe en meng weer goed. Meng de speculaaskruiden erdoor.
Verdeel het over de bakvorm en verdeel de appel erover. Bak 30 minuten en controleer dan met een satéprikker of de cake gaar is. Als er geen beslag aan blijft plakken is hij gaar.
Hij was warm ook erg lekker, maar je kan hem ook af laten koelen.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)