Bol.com

BoekenBoeken

Foodblogswap December: Kip Korma

Deze maand doe ik weer mee aan de foodblogswap. Ik mocht koken van She likes Bento. Ik had wat moeite om een recept te vinden. Nu zag ik pataks curry korma met aardappels en ik heb besloten om daar zelf de currypasta voor te maken en te gebruiken voor een kip korma. Waar de vegetariërs recepten mogen aanpassen naar vegetarisch, lijkt mij dat andersom ook mogen. De curry was superlekker en aangezien ik pasta over heb, gaan we die zeker nog een keer eten.

Currypasta Korma
1 eetlepel komijnzaadjes
55 gram amandelen of cashewnoten
groot blikje tomatenpuree
¼ cup verse koriander fijngehakt
2 teentjes knoflook
1 eetlepel garam masala
3 eetlepels geraspte gember
2 theelepels korianderpoeder
2 theelepels zoet paprikapoeder
2 theelepels geelwortelpoeder
4 eetlepels arachideolie

Doe al deze ingrediënten in een blender en blend tot een gladde pasta. Eventueel voor wat meer pit wat chilipoeder toevoegen.

Kip Korma
een dubbele kipfilet of kippendijenvlees, in blokjes
een paprika, geschild en in reepjes
een ui in dunne ringen
een teen knoflook gesnipperd
een blik kokosmelk
2 eetlepels currypasta

Bak de ui en knoflook aan in wat arachideolie op een zacht vuur tot ze zacht en wat bruin worden. Voeg de kip en paprika toe en bak deze mee. Voeg nu de pasta toe en laat deze ook kort meebakken. Voeg de kokosmelk toe en laat 10 minuten zachtjes pruttelen. Kook ondertussen basmatirijst. Ik doe altijd een cup of kopje rijst met 2 kopjes heet water aan de kook brengen met wat zout. Zodra het kookt de pan op een heel zacht vuur zetten met het deksel op de pan en 10 minuten laten koken.
Breng de curry op smaak met zout en peper.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)