Bol.com

BoekenBoeken

Foodblogswap November: Cannelloni met spinazie en gehakt

Deze maand was de foodblogswap weer en ik mocht koken van de Geur van Maillard. Een ontzettend leuke blog die ik met veel plezier al een tijdje lees. De keuze was deze keer best moeilijk, maar ik heb het vrij makkelijk gehouden. Met dit recept maak je en cannelloni gevuld met spinazie-ricotta en met gehakt en die combinatie maakte het goddelijk. Ik had ruzie met de spinazievulling, want die was veel te nat en daardoor niet spuitbaar. Ik heb het opgelost met was broodkruim en gelukkig hielp dat.

Foodblogswap November: Cannelloni met spinazie en gehakt
12 cannellonibuizen, ik had ze van dececco
300 gram verse spinazie
3 ansjovisfilets, gesnipperd
1 teentje knoflook, gesnipperd
125 gram ricotta
150 gram halfomhalfgehakt (volgens recept kalfsgehakt, helaas was dat op bij de slager)
handjevol champignons, fijngehakt
mozzarella
parmezaanse kaas
tomatensaus
olijfolie, peper en zout

Verwarm de oven op 170 graden.
Paul kookt de buizen voor, maar dat doe ik nooit en het gaat altijd goed, dus deze keer heb ik dat ook niet gedaan. Ik hou hiervoor wel altijd de saus iets dunner.
Verwarm in een wok of hapjespan een scheut olijfolie en bak hierin de ansjovis en knoflook aan. Voeg de spinazie toe en laat dit slinken. Als het geslonken is doe je het in een zeef of vergiet en laat je het uitlekken. Eventueel met een grote lepel nog goed uitdrukken. Meng het met de ricotta en eventueel nog wat peper en zout. Ik gooi het ook nog in de blender, zodat het fijn genoeg is om goed te spuiten.
Bak de champignons in de wok en voeg ze toe aan het gehaktmengsel en meng dit ook goed. Vul nu 6 buizen met het gehaktmengsel en 6 met het spinaziemengsel. Ik doe dit met een spuitzak.
Doe een laagje tomatensaus in een ovenschaal en leg hier om en om de buizen in en dek af met tomatensaus. Rasp er parmezaanse kaas over en verdeel de mozzarella erover. Zet 45 minuten in de oven.
Eet smakelijk!

Reacties

Unknown zei…
Je nam net zoals Brenda Kookt dit recept voor de #FoodBlogSwap.
[zie:http://www.brendakookt.nl/2013/03/25/canneloni-gevuld-met-spinazie-en-ricotta/]
Beschamend dat ik ALWEER jaloers ben op de begeleidende foto. Goed gedaan!

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)