Bol.com

BoekenBoeken

Crostini met tomaat en mozzarella

Ik had nog heerlijke tomaten over uit de streekbox. Verder had ik mozzarella uit Italie in de koelkast. Ik bestel regelmatig bij San Lorenzo en vorige week belde ze voor een aanbieding en daar heb ik dus weer wat meegedaan. De mozzarella is echt superlekker. Waar die in Nederland weinig smaak heeft, zit deze vol smaak. Heerlijk!. Verder had ik nog crema di balsamico mee besteld en die is ook al superlekker. Uiteindelijk was het een crostini om je vingers bij op te eten.

Crostini met tomaat en mozzarella
stokbrood in plakjes of brood in plakjes
2 tomaten
½ sjalot
½ teentje knoflook
basilicum
olijfolie
goede mozzarella
crema di balsamico of basamico glaze (op internet zijn hier wel recepten voor te vinden om het zelf te maken.

Snij de tomaten in kleine blokjes nadet je de steelaanzet hebt verwijdert. Snipper de sjalot en knoflook superfijn. Snij de mozzarella in blokjes sn snij de basilicum  in hele dunne reepjes. Meng dit alles met wat olijfolie.
Leg de broodjes onder de grill, zodat ze bruin en krokant worden.
Haal de broodjes uit de oven en verdeel het mengsel erover, maar je kan eventueel met een knoflook teen eerst over de broodjes wrijven. Druppel wat balsamico glaze over de broodjes.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)