Bol.com

BoekenBoeken

Citroentagliatelli

Wij gingen deze avond Citroentagliatelli met Zalm en Mascarpone eten en doordat ik nu een pastamachine heb, koop ik eigenlijk geen pasta meer. Nu haalde ik normaal deze pasta bij de turk en die was heerlijk, maar ja nu moest het zelf.
Ik heb het volgende gedaan.

Citroentagliatelli
rasp van 1 citroen
200 gram type 00 bloem
2 eieren
een snufje zout

Kneed alles tot een lekker soepel deeg. Ik heb de kitchenaid en dat gaat toch wel heel snel, eerst met de platte menghaak tot er een bal ontstaat en dan verder nog een paar minuten met de deeghaak.
Rol het deeg uit met de pastamachine en snij er tagliatelli van.
Kook ongeveer 2 minuten.
Bon Apetito!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)