Bol.com

BoekenBoeken

steak tartare

Ik had een luxe drie gangen diner voor ons tweetjes gepland. Nu is John dol op steak tartare en vindt ik het ook zelf niet vies.
Ik vindt alleen zo'n rauwe eidooier erop niks. Ik ben ook geen fan van een gebakken ei met een hele dooier. Dus ik heb de dooier erdoorheen gemengd en dan vindt ik het wel lekker.
Ik heb het lekker op smaak gebracht en had er ook brood bij willen serveren, maar ik was het vergeten uit de vriezer te halen en zonder brood gaat ook goed.

Steak tartare
200 gram rosbief in hele kleine blokjes gesneden
1 sjalotje fijngehakt
een theelepel kappertjes fijngehakt
½ theelepel dijon mosterd
een paar druppels worcestershiresaus
1 eidooier

Meng alle ingredienten door elkaar en breng op smaak met flink peper en eventueel wat zout.
Verdeel op 2 borden.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)