Bol.com

BoekenBoeken

Citroentagliatelli met zalm en mascarpone

Ik had al een variant op dit recept gemaakt, maar doordat de saus met slagroom is gemaakt is hij vrij zwaar. Ik had vandaag geen room in huis, dus ik moest wat anders. Nu had ik wel mascarpone en die heb ik dus gebruikt. Het was een minder vette saus die erg lekker was. Ik had tagliatelli met citroen smaak gebruikt en dat was nog lekkerder. Een heerlijk fris gerecht.

Citroentagliatelli met zalm en mascarpone
250 gram Citroentagliatelli
1 citroen sap en rasp
1 grote eetlepel mascarpone
scheut witte wijn
1 teen knoflook gesnipperd
olijfolie
200 gram zalm

Verwarm de oven op 200 graden. Bestrijk de zalm met wat olijfolie en pak hem in in folie en leg hem 10 minuten in de oven.
Kook de pasta volgens de verpakking, maar staat er bijvoorbeeld kook 9-10 minuten. Neem dan de kortste tijd. Giet af, maar houdt een kopje kookvocht achter.
Verwarm een scheutje olijfolie in een hapjespan of wok en doe hier de knoflook, citroenrasp en het sap bij en laat inkoken. Voeg eventueel een scheutje wijn toe. Meng de mascarpone erdoor en verdun eventueel iets met kookvocht van de pasta. Meng de pasta en de zalm erdoor en breng op smaak met zout en peper.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)