Bol.com

BoekenBoeken

Aardappelsalade met pestodressing

Aardappelsalade behoort niet tot mijn favorieten. Het is of te plakkerig of te zuur of ... Nu zag ik dit recept van de week ergens op het internet en dat vond ik een erg goed idee. Hij is heerlijk. Van de week ga ik ook nog dezelfde dressing voor een pastasalade gebruiken.

Aardappelsalade met pestodressing
500 gram nieuwe aardappels
1 flinke theelepel huisgemaakte pesto of uit een potje
3 eetlepels goede olijfolie
sap van 1 citroen
twee flinke eetlepels mayonaise
peper en zout
¼ cup pijnboompitten
een handvol basilicumblaadjes

Kook de aardappels tot ze gaar zijn en spoel ze af met koud water. Ik heb ze in de schil gekookt en heel gelaten.
Meng de pesto, olijfolie, citroensap en mayonaise voor de dressing en breng op smaak met peper en zout.
Pel de aardappels en snijdt ze in vieren. Meng de aardappels met enkele eetlepels van de dressing en voeg zoveel dressing toe als jij lekker vindt.
Zet in de koelkast voor een paar uur om op smaak te komen.
Rooster de pijnboompitten in een droge koekenpan en snijdt de basilicumblaadjes in fijne reepjes en meng dit door de salade.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)