Bol.com

BoekenBoeken

Sajoerboontjes

Ik lust geen vindt sperziebonen niet zo lekker. De enigste manier dat ik ze lekker vindt is als sajoerboontjes en vroeger haalde ik altijd een boemboe van Conimex hiervoor, maar nadat ik enkele recepten had gezien, zag ik dat het vrij simpel was. Ik heb deze boemboe ook in de blender gemaakt en die zag er net zo uit als van de Conimex. Wij hebben het gegeten met Babi Ketjap en gekookte pandanrijst.

Sajoerboontjes
Boemboe:
1 ui, gepeld en gehalveerd
1 teen knoflook
2 theelepel ketjap manis
1 theelepel gemberpoeder
2 theelepels sambal oelek
1 theelepel korianderpoeder
1 eetlepel plantaardige olie (geen olijfolie)

Overige ingredienten:
500 gram sperziebonen, schoongemaakt
400 ml kokosmelk
zout

Kook de bonen 5 minuten en giet af.
Doe alle ingredienten voor de boemboe in een blender en meng dit tot een pasta.
Verhit een wok en doe de pasta hierin. Bak deze enkele minuten aan en voeg dan de bonen toe en bak deze kort mee. Voeg nu de kokosmelk toe en laat alles 10 minuten zachtjes pruttelen. Proef een boon of hij gaar is.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)