Bol.com

BoekenBoeken

Pasta met pesto van postelein en tomaatjes

Ik had postelein in mijn groentetas en wist eigenlijk niet wat ermee te doen. Nu kan je van veel dingen wel pesto maken en ik zag ook een recept van pesto van postelein. Alleen pasta en pesto was me toch wat saai als avondmaaltijd, dus daar moest wat bij. Dat werden licht geroosterde tomaatjes.

Pasta met pesto van postelein en tomaatjes
75 gram postelein
twee handenvol hazelnoten (ik heb kleine handjes, dus voor mijn man is dit een kleine hand. Ik denk dat het uiteindelijk een stuk of 20 hazelnoten waren)
1 citroen
een handje vol oude kaas
olijfolie
peper
een tros kleine tomaatjes
200 gram fusili pasta, maar andere pasta kan ook

Doe de postelein in een blender of doe hem in de kom van de staafmixer. Rooster de hazelnoten in een hete pan en voeg ze bij de postelein. Voeg een halve cup olijfolie toe en blend dit tot een dikke groene massa. Voeg de kaas toe een een kneepje citroensap en voeg net zoveel olie toe tijdens het blenden tot je een mooie pesto hebt. Breng op smaak met zout en peper.
Zet de oven op 200 graden en leg de tomaatjes op een bakplaat en rooster de tomaatjes 30 minuten.
Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking min 1 minuut. Giet de pasta af en meng er de pesto door. Doe de pasta op een bord en leg hier de tomaatjes op of meng ze erdoor heen..
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)