Bol.com

BoekenBoeken

Gekaramelliseerde uien

Toen ik Annabelle Langbein dit recept op tv zag maken was ik al verkocht en wilde ik het maken. Ik had haar boek al enige tijd in huis, maar was hier nog niet aan toe gekomen. Het resultaat is heerlijk. De taartjes alleen minder en dit kwam voornamelijk door het deeg. Ik denk als je het gewoon op bladerdeeg doet het wel een lekker taartje wordt.

Gekaramelliseerde uien
6 rode uien in dunne ringen
375 ml water
75 gram bruine suiker
75 ml balsamicoazijn
2 eetlepels olie
1 theelepel zout
peper

Doe alle ingredienten in een braadpan en breng ze aan de kook. Zet het vuur laag en laat alles onder af en toe roeren 40 - 45 minuten pruttelen totdat het vocht verdampt is en de uien superzacht zijn. De uiencompote blijft een week goed in de koelkast.
Eet smakelijk. Met wat runderbouillon kan je er een heerlijk uienjus maken voor bij worstjes of biefstuk.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)