Bol.com

BoekenBoeken

Pappardelle allo Zafferano

In de groentetas zat een spaghettipompoen en die zou ik ook gebruiken, maar ik vond er niks aan, dus heb ik 2 sauzen gemaakt en gewone pasta gebruikt. De eerste saus is deze heerlijke saffraansaus. Hij komt uit Gino's pasta. Ik heb alleen geen ham, maar spek gebruikt.

Pappardelle allo Zafferano
15 gram boter
75 gram spekreepjes of hamreepjes
pluk saffraandraadjes
125 dl slagroom
250 gram pappardelle
2 eidooiers
30 gram geraspte pecorino (deze had ik niet, dus het werd gruyere)

Kook de pasta volgens de gebruiksaanwijzing.
Verhit de boter in een kleine koekenpan en bak de ham hierin 2 minuten of de spekreepjes 5 minuten. Laat ze uitlekken op wat keukenpapier.
Doe de saffraan in een bakje en doe hier 2 eetlepel kokend water bij en laat dit 5 minuten trekken.
Doe de room en het saffraan water in een middelgrote pan (waar de pasta bij in past) en verwarm tot het kookpunt. Voeg de ham of het spek toe en laat de saus op laag vuur 3 minuten trekken. Voeg wat peper en zout toe en haal de pan van het vuur.
Giet de pasta af en doe hem in de pan bij de saffraansaus. Zet de pan weer op lag vuur en voeg de eidooiers toe en schep de pasta en saus hier 10 seconden mee om.
Schep de pasta op borden en strooi er de kaas over.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)