Bol.com

BoekenBoeken

Aardbeienmoussetaart

Ik heb bij deze taart 2 recepten gecombineerd en het is voortreffelijk. Een zeer luchtige amandelschuimbodem met daarop heerlijke aardbeienmousse. Ik maak regelmatig ijs en hier gaan alleen eidooiers in. De eiwitten die ik over hou vries ik in en gebruik ik later. Het recept  is genoeg voor 2 taarten (het recept halveren was te moeilijk. Ik heb een 28 cm springvorm gebruikt.

Aardbeienmoussetaart
voor 2 bodems:
7 eiwitten
200 gram fijngemalen amandelen of amandelmeel
240 gram suiker
40 gram bloem

voor de mousse:
500 gram aardbeien
6 gelatineblaadjes
100 gram suiker
600 ml slagroom

Verwarm de oven op 190 graden.
Klop de eiwitten met 40 gram suiker stijf. Meng in een kom de amandelen, rest van de suiker en de bloem en meng hier als alles goed gemengd is de stijve eiwitten door. Verdeel het mengsel over 2 bodems en bak 15 minuten in de oven. Laat afkoelen.
Leg de gelatineblaadjes 10 minuten in koud water. Doe de aardbeien in een blender en maak ze fijn of doe dit met een staafmixer. Doe een beetje in een steelpan en doe hier de gelatineblaadjes bij. Laat het zachtjes warmen en roer goed en laat de gelatine oplossen. Als het opgelost is doe je het bij de rest van je aardbeien in een kom en roert alles goed door elkaar.
Klop de slagroom met de suiker lobbig en meng deze door het aardbeienmengsel. Verdeel het mengsel over beiden bodems en laat een paar uurtjes opstijven in de koelkast.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)