Bol.com

BoekenBoeken

venkelstoofschotel met zalm

Deze venkelstoofschotel heb ik van 24kitchen af en ik moet zeggen hij was erg lekker. Ik heb alleen niet het vocht gebonden met maizena, want daar hou ik niet zo van. Ik heb ook wel de zalm gegrild met het vel eraan, maar toen hij op zijn vleeskant lag heb ik het vel eraf gehaald.

venkelstoofschotel met zalm
250 gram venkel, in grove stukken
125 gram cherry trostomaten
1 ui, gesnipperd
1 teentje knoflook, gesnipperd
olijfolie
250 gram krieltjes, gehalveerd, met schil en ongekookt
50 ml witte wijn
½ groentebouillonblokje
klein laurierblaadje
2 zalmfilets met vel
zout en peper

Zet een hapjespan of braadpan op het vuur en schenk hier wat olijfolie in. Fruit hierin de ui en knoflook aan. Voeg de venkel, krieltjes en tomaten toe. Doe de wijn erbij en het bouillonblokje. Voeg zoveel water toe dat de vooral de krieltjes net onderstaan en voeg het laurierblaadje toe. Smeer de zalm in met peper, zout en olijfolie.
Leg de deksel op de pan en laat dit 15 minuten zachtjes koken. Haal hierna de deksel van de pan en laat het nog 5 minuutjes zachtjes stoven. Hierdoor dikt het vocht iets in. In deze laatste 5 minuten grill je de zalm. Eerst op het vel en daarna op de andere kant en verwijder het vel.
Eet smakelijk!
recept van de makkelijke maaltijd

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)