Bol.com

BoekenBoeken

venkel-pastinaak soep

Doordat de venkelstoofschotel hier beneden maar 2 venkelknollen nodig had, had ik 1 venkelknol over. Nu had ik ook nog pastinaak in de groentela, dus heb ik besloten om beiden te combineren. Het bracht een heerlijke soep. Erin hadden denk ik stukjes zalm of garnalen erg lekker gesmaakt, maar die had ik niet.

venkel-pastinaak soep
1 venkelknol grof gehakt
de pastinaak moet qua gewicht evenveel zijn als de venkel, deze ook in grove stukken
1 ui, gesnipperd
1 groentebouillonblokje
500 ml water
50 ml room
Eventueel wat (gerookte) zalm of garnalen
½ eetlepel olijfolie

Verhit in een pan de olijfolie en fruit hierin alle groenten zachtjes aan voor 5 minuten. Voeg het water en het bouillonblokje toe en laat 10 minuten zachtjes koken. Als de groenten gaar zijn blender je de soep in een blender of met de staafmixer. Breng op smaak met zout en peper en voeg de room toe.
Schenk de soep in en mocht je de venkeltopjes bewaard hebben kun je de soep hiermee garneren.
Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)