Bol.com

BoekenBoeken

Opperdoezerrondjes salade of aardappelsalade

Aaangezien we niet zover van Opperdoes wonen had ik lekker een pondje opperdoezer rondjes en hier een heerlijke salde meegemaakt en ik moet zeggen, het was een salade die ik zelfs lekker vond en ik ben niet zo'n aardappelsalade eter. Tuurlijk kan het met alle aardappelsoorten worden gemaakt.
Opperdoezerrondjes salade of aardappelsalade
750 gram aardappels in blokken van 2 cm of bij kleine gehalveerd of in vieren
125 ml zure room
125 ml mayonaise
enkele plakjes bacon
2 bosuitjes in dunne plakjes
peper
1 theelepel mosterd
1 eetlepel honing

Kook de aardappels tot ze gaar zijn. Geschild, geschrapt of ongeschrapt is aan jezelf. Wat jij lekker vindt. Ik heb de opperdoezer rondjes geschrapt. Als ze gaar zijn, giet je ze af in een vergiet en laat je ze afkoelen. Bak in een koekenpan de bacon krokant en laat het afkoelen. Als de bacon afgekoeld is snijdt of breek het dan in stukjes.
Meng de zure room, mayonaise, bosuitjes, peper, mosterd, honing en bacon in een kom en proef of er nog meer zout of peper bij moet. Meng de aardappels erdoor en laat de salade een uurtje op smaak komen.
Eet Smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)