Bol.com

BoekenBoeken

Muffins met blauwe bessen

Dit is nog een muffinrecept wat ik  pas uit heb geprobeerd en ze waren ook weer erg lekker. Het is naar een recept van Nigella, maar dan aangepast aangezien ik op dat moment geen yoghurt of karnemelk had. Ik denk dat dat ook lekker zal zijn. Nu heb ik gewone melk gebruikt en ik denk dat ze daardoor wat zoeter waren. Ik wil nog wel het echte recept uit proberen, dus i.p.v. melk karnemelk.

Muffins met blauwe bessen
Wat heb je nodig:
Droge ingredienten:
250 gram Bloem
1/2 theelepel zuiveringszout of baking soda
2 theelepels bakpoeder
150 gram basterdsuiker
snufje zout

Natte Ingredienten:
1,25 dl zonnebloemolie
1,25 dl melk
1 groot ei

Andere Ingredienten:
100 gram bosbessen

Verwarm de oven op 200 graden.
Meng de droge ingredienten in een kom. Meng de natte ingredienten in een maatbeker of kom. Roer de natte ingredienten door de droge met zo min mogelijk geroer. Spatel er de bosbessen door. Doe het mengsel in de muffinvormpjes en bak de muffins 20 minuten.
Eet Smakelijk!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)