Bol.com

BoekenBoeken

Bloemkool met champignons en tomaat

Wij noemen het zelf altijd bloemkool met prut, maar dat klinkt toch wat raar voor een recept LOL. Het is een recept van een vriendin van mijn moeder die vegetarisch is. Wij hebben daar een tijdje in huis gewoond en heel af en toe kookte zij en kregen we weleens dit. Ik ga binnenkort voor foto's van de recepten zorgen, maar ik vergeet vaak dat ik er nog een foto van maken en dan is het al op.
Ik hoop dat ik binnenkort ook wat reactie op mijn blog ga krijgen, want dat maakt het toch leuker.

Bloemkool met Champignons en tomaat
Bloemkool in roosjes
1 bakje champignons in plakjes
1 ui gesnipperd
3 tomaten, ontveld en is stukjes
melk
bloem
boter
geraspte kaas
peper en zout

Verwarm de oven op de hoogste grillstand
Kook de bloemkool gaar. Smelt ondertussen in een koekenpan een klontje boter en bak hierin de ui en champignons aan. Als ze gaar beginnen te worden doe je er de tomaten bij en brengt het op smaak met peper en zout. Laat dit nog kort bakken en doe het hierna in een ovenschaal. Giet de bloemkool af en doe de bloemkool op het mengsel van ui, champignons en tomaat.
Maak van de melk, bloem en boter een roux en doe er de geraspte kaas door, zodat je een lekkere volle kaassaus hebt. Schenk deze over de bloemkool en zet de ovenschaal in de oven totdat de kaas bruin ziet.
Eet Smakelijk!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Mosterdkip met groenten en snelle dauphinoise van Jamie

Geroosterde pompoensoep

Kip, aardappel en witlof stoofpotje (kan ook in slowcooker)